close
"The scoreboard said I lost today, but what the scoreboard doesn't say is what it is I have found.  And over the last 21 years, I had found royalty.  You have pulled for me on the court and also in life.  I've found inspiration.  You have willed me to succeed sometimes even  in my lowest moments.  And I've found generosity.  You have given me your shoulders to stand on to reach to my dreams, dreams I could have never reached without you.    Over the last 21 years, I have found you.  And I will take you and the memory of you  with me for the rest of my life. Thank you."
雖然, 我並沒有看到這場現場直播的球賽.
但, 聽完阿格西短暫的退休感言, 我還是忍不住的淚流滿面.
阿格西的輸球, 不僅僅是他從此退出職業網壇.
還更無情的點出我那幾乎快要是過去式的青春歲月.
 
還記得自己開始關心網球
就是從1989年 張德培贏得法國網球公開賽冠軍
那時我還是小學生
呵呵 好像不小心洩漏了自己的年齡
當時 最常聽到的幾個球員
藍道 柏格 馬克安諾 阿格西 山普拉斯 娜拉提諾娃 葛拉芙等等
阿格西 山普拉斯 張德培 那時候都還只有十幾歲呢
尤其是阿格西 留著一頭長髮
每次上場 不是綁個頭巾 就是帶個頭帶
在那保守的年代
這可是相當的標新立異呀
 
隨著一年年的過去
那些我曾熟悉的人 一個個的退休了
漸漸的 由一些漂亮的新面孔取代
但 卻好像還沒有一個球員
能讓我像以前一樣的崇拜著
 
現在的職業球員 不管是何種運動
都讓我覺得 好像是超級市場裡的貨物一樣
很快的 就被消費掉了
甚至還來不及讓我記住 就 不見了
為什麼
我實在不懂
那份感動 好像 慢慢消失了
arrow
arrow
    全站熱搜

    tywei 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()